måndag 13 augusti 2012

Borta bra...

...men hemma är helt klart bäst. Efter en skön vecka med havet som granne är jag faktiskt rätt nöjd med att äntligen vara hemma igen. I brist på eget bloggande har jag utforskat andras matbloggar, jag fick en hel del hjälp av Heavenly Cupcake som nyligen skrev om sina fem favoritbloggar. Jag har därför uppdaterat listan med vilka bloggar jag följer.

Om jag nu bara kunde få ett par extra timmar per dag så jag hinner läsa allt de har skrivit och testa alla deras recept. Inte bara har de fantastiska recept, de är så himla duktiga på att fotografera att man inte kan annat än att bli inspirerad. Så på de här extatimmarna jag ska få tillgång till ska jag även försöka bli bättre på att fotografera och ta fram snygga settings. Känns som att jag ger några nyårslöften och som att de kommer bli ungefär så enkelt att hålla dem också.

När jag inte har slappat, och inte har läst bloggar och inte har drömt om fler timmar på dygnet har jag förkovrat mig i min nya bok. Ännu en bok om bakning av ytterligare ett berömt bageri och den är om möjligt ännu finare än min förra.

Ja, för att summera den senaste veckan kan jag inte säga annat än att jag är inspirerad och lite goare runt magen ;) Precis som det ska vara efter en semestervecka.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar